• *
    *
    *
    *
    *
    Fields marked with an asterisk (*) are required.

    COMPARTIMENTUL DE ASISTENTA SOCIALA, STARE CIVILA

    Email Imprimare PDF

     

    În scopul realizãrii competenţelor ce îi revin, Compartimentul de Asistenţã Socialã îndeplineşte urmãtoarele ;

     

    • Asigurã identificarea persoanelor sau familiilor care se aflã în situaţie de risc care poate duce la sãrãcie sau marginalizare socialã
    • Asigurã elaborarea planurilor de asistenţã socialã pentru prevenirea şi combaterea marginalizãrii şi sãrãciei atât la nivel individual, de familie, cât şi la nivel de localitate:
    • Colaboreaza cu serviciile publice descentralizate ale ministerelor şi instituţiilor cu responsabilitãţi în domeniul asistenţei sociale, cu servicii publice de asistenţã socialã, precum şi cu reprezentanţii societãţii
      civile implicaţi în derularea programelor de asistenţã socialã:
    • Asigura mijloacele umane, materiale şi financiare necesare pentru implementarea strategiilor cu privire la acţiunile antisãrãcie, prevenirea şi combaterea marginalizãrii şi excluderii sociale, precum şi pentru soluţionarea urgenţelor sociale individuale şi colective la nivelul orasului

     

    Compartimentul de asistenţã socialã se organizeazã şi funcţioneazã pe urmãtoarele principii:

     

    • Solidaritatea socialã - potrivit cãreia comunitatea participã la sprijinirea persoanelor care nu îşi pot asigura nevoile sociale;
    • Respectarea demnitãţii umane - potrivit cãreia fiecãrei persoane îi este garantatã dezvoltarea liberã şi deplinã a personalitãţii;
    • Universalitatea - potrivit cãreia fiecare persoanã are dreptul la asistenţã socialã în condiţiile prevãzute de lege;
    • Parteneriatul - potrivit cãruia instituţiile publice şi organizaţiile societãţii civile coopereazã în vederea realizãrii şi dezvoltãrii serviciilor sociale.

     

    Atribuţii ale compartimentului de asistenta sociala

     

    Referitoare la venit minim garantat şi marginalizare socialã:

     

    • intocmeste dosare pentru acordarea ajutorului social, a ajutorului pentru incalzire conform Legii nr.416/2001, privind venitul minim garantat;
    • intocmeste fisele de calcul pentru cuantumul ajutorului, transmite dispozitiile primarului cu privire la acordare/neacordarea ajutorului, intocmeste situatii cu privire la participarea la activitatile in folosul comunitatii efectuate de asistati pentru plata corecta a acestora;
    • intocmeste situatii statistice referitoare la activitatile ce ii revin;
    • întocmeşte documentaţia privind acordarea ajutorului de înmormântare conform Legii 416/2001;
    • întocmeşte documentaţia privind acordarea ajutoarelor de urgenţã conform Legii 416/2001;

     

    Referitoare la familii, alocaţii, buse şcolare, copiii

     

    • intocmeste dosare pentru alocatii de stat si alocatii pentru sustinerea familiei;
    • primeste si distribuie laptele praf gratuit pentru sugari;
    • identificã, evalueazã şi acordã sprijin material şi financiar familiilor cu copii în întreţinere; asigurã consiliere şi informare familiilor cu copii în întreţinere asupra drepturilor şi obligaţiilor acestora, asupra drepturilor copilului, asupra serviciilor disponibile pe plan local, asupra instituţiilor speciale;
    • întocmeşte şi ţine evidenţa dosarelor de bursã de şcolarizare sau de continuare a studiilor, conform Legii 116/2002 privind marginalizarea socialã;
    • face propuneri pentru ajutorarea familiilor cu probleme socio-economice cu venituri sub nivelul de subzistenta;
    • intocmeste anchete sociale privind situatia materiala si morala a familiilor vulnerabile;
    • intocmeste caracterizari la solicitarea cetatenilor;
    • intocmeste situatia copiilor lipsiti de ocrotire parinteasca si propune dupa caz, instituirea sau curatelei;
    • colaboreaza cu serviciile de stare civila si evidenta populatiei si sesizeaza dupa caz situatiile in care sunt persoane fara acte de identitate sau expirate;

     

    Referitoare la monitorizarea persoane adulte, vârstnice şi persoane cu handicap:

     

    • intocmeste dosarele si tine evidenta asistentilor personali ai persoanelor cu handicap;
    • raspunde in teremen legal adreselor si cererilor cetatenilor ce ii sunt repartizate;
    • arhiveaza documentele create;
    • organizeaza primirea in audienta a cetatenilor, inregistreaza problemele cu care acestia se adreseaza celor care acorda audienta si urmareste solutionarea lor, atunci cand raspunsul nu poate fi dat pe loc;
    • organizeazã acordarea drepturilor de asistenţã socialã şi asigurã gratuit consultanţã de specialitate în domeniul asistenţei sociale, colaboreazã cu alte instituţii responsabile pentru a facilita accesul persoanelor la aceste drepturi;
    • organizeazã şi rãspunde de plasarea persoanei într-o instituţie de asistenţã socialã şi faciliteazã accesul acesteia în alte instituţii specializate (spitale, instituţii de recuperare);
    • dezvoltã parteneriate şi colaboreazã cu organizaţiile neguvernamentale şi cu alţi reprezentanţi ai societãţii civile în vederea acordãrii şi diversificãrii serviciilor sociale în funcţie de realitãţile locale pentru persoanele cu handicap şi persoanele vârstnice;
    • colaboreazã cu instituţiile publice descentralizate ale ministerelor, în vederea dezvoltãrii de programe de asistenţã socialã de interes local;
    • asigurã sprijin pentru persoanele vârstnice sau persoanele cu handicap pentru realizarea unei reţele eficiente de asistenţi personali şi îngrijitori la domiciliu pentru aceştia, întocmeşte dosarele de asistenţi personali, ţine evidenţa acestora, a indemnizaţiilor persoanelor cu handicap, cât şi a dosarelor îngrijitorilor la domiciliu conform Legii 17/2000 pentru persoanele vârstnice.

    Asista persoana varstnica la cererea acesteia sau din oficiu, dupa caz, in vederea inchirieri unui act juridic de instrainare , cu titlu 

     


      Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4

    /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

    ROMANIA

    JUDETUL IALOMITA

    PRIMARIA COMUNEI GRIVITA

    STAREA CIVILA

     NR.343 din  17 octombrie 2018                     

     

     

                                                         P U B L I C A T I E

     

     

     

             Astazi  17 octombrie 2018 a fost   inregistata declaratia de casatorie a

    d-lui  SANDU RAZVAN-ALEXANDRU , în varsta de 28 de ani, cu domiciliul in GRIVITA, Sat. SMIRNA,Judetul IALOMITA şi a d-rei. BERTESTEANU MARIANA, in varsta de 24 de ani, cu domiciliul în GRIVITA, Sat. SMIRNA, Judetul IALOMIA.

             In temeiul art.285/ din Legea nr.287/2009 – Codul civil, republicat, orice persoana poate face opozitie la casatorie  daca, exista un impediment lagal sau daca cerinte ale legii nu sunt indeplinite.

            Opozitia la casatorie se va face in scris , cu aratarea dovezilor pe care se intemeiaza.

     

     

    Delegat de stare civila,

                                                                         __________________

     


     

     

     

     

     


     

     

     


      

     

     

     


     

     

     

     

     

     

     


     

     

     


     

     

     

     
    Sunteti aici:
    Home Servicii Publice Asistenta Sociala, Stare civila